HTML

Erasmus félévünk

Kinga és Tomi webnaplója, ami családtagoknak, barátoknak és mindazoknak szól, akiket érdekel mi történik velünk. Öt hónap a napfényes Görögországban, Thessalonikiben, az Arisztotelész Egyetemen. A többi innen kiderül:)

Friss topikok

• davos: Ajjaj, én már előre félek a káposztás cvekedli ízű tortámtól. :D (2011.06.30. 22:27) Búcsúbuli, születésnapi buli és a záró akkord
  • SikiTomi: Bandi és Dávid nektek is köszönöm, ja és Dávid ne félj a Szamos marcipán eredetén én is elgondolko... (2011.06.29. 08:46) Újra Thessalonikiben
  • profiterol: Mi tavaly aludtunk a földvári strandon Tomival:)Balcsinál sem lehetetlen! (2011.06.27. 10:58) Samos, vége a nyaralásnak
  • davos: A gyönyörű fényképek látványával nem tudok betelni. Úgyhogy köszönöm szépen az újabb értékes bejeg... (2011.06.25. 00:49) Naxos, Syros
  • szanalmas22: sziasztok, sajnos, amit kerdezek nem tartozik az altalatok felvazolt temahoz. teljesen off, ahogy ... (2011.06.23. 18:41) Milos

Linkblog

18.
április

Isztambul

profiterol  |  4 komment

Írtunk volna, már az első nap, de kiderült, hogy nincs wifi a hostelben, 4 nap után már komoly elvonási tünetek jelentkeztek. Ráadásul még a google fiókomat is feltörték, és Kínából küldözgettek körbe spameket (bocsi mindenkitől, már változtattam jelszót). De az elmúlt 4 nap fantasztikusan telt. Az időjárással annyira nem volt szerencsénk, 15 °C körül volt végig, és odafelé és visszafelé is esett, szerencsére csak az utazás alatt. 10 órát utaztunk, mert minden bokorban megálltunk, 2 óránként kb fél órára. Nagyon idegesítő volt, és szervezetlen. Mivel a szervezők maguk is diákok voltak, ráadásul görögök, már a reggeli induláskor is késett a busz, nem oda jöttünk vissza ahonnan indultunk, a határon pedig egy orosz lánynak vissza kellett fordulnia mert nem volt vízuma. Nagyon szigorú volt az ellenőrzés, és még azon is bosszankodtunk, hogy vízumot kellett fizetnünk (15 euro). Mert pl. a szlovákoknak meg a németeknek nem kellett. Pedig akkor még nem tudtuk, hogy milyen jól jártunk. Egyszer csak feljött egy török határőr és mondott egy nevet, egy orosz lányét. És megmondta, hogy nem léphet be Törökországba, mert nincs vízuma, és ő nem vehet a határon mint mindenki más. Szegény lány, végignéztük, ahogy kivette a csomagját a buszból és leszállt az esőbe. Szerencsére leszállt vele egy fiú is, és együtt vártak 2 órát a határon, mikor majd visszaszállítják Thessalonikibe. Azért elképedtünk, hogy mi csak úgy tovább mentünk a busszal, a szervezők is simán otthagyták őket.

De ennyi rossz után jöjjön a jó oldala: szereztünk egy kétágyas szobát, így tudtunk éjjel aludni, persze a hostelben a reggeli 9 előtt nem kezdődött, pedig mi már nagyon mentünk volna várost nézni. De azt kell mondanom, hogy sikeresek voltunk! Láttuk a szultáni palotát,a háremet, voltunk Ázsiában (átmentünk hajóval a Boszporuszon, ami elválasztja Ázsiát Európától). Ezután kerestünk egy fodrászt, mert Tomi álma az volt, hogy Ázsiában vágják le a haját. Megtörtént! Utána elmentünk egy török fürdőbe (hamam), ahol természetesen a nők és a férfiak külön mehettek csak be, masszázs is része volt a belépőnek, nagy élmény volt! Természetesen voltunk a kihagyhatatlan Haghia Sophiában, ahol a keresztény és iszlám jelképek mind megtalálhatók, a Kék Mecsetben, és a bazárban, ahol olyan tömeg volt, hogy szinte mozdulni sem lehetett. Több mecsetet is megnéztünk, mindenhova csak cipő nélkül lehetett belépni és a nőknek sállal el kellett takarniuk a hajukat.

Rengeteg kebabot ettünk, és török édességeket is kipróbáltuk. Az esti bulikat kihagytuk, helyette vizipipáztunk és teáztunk, a magyarokkal és a németekkel. Nagyon jól tettük, hogy elszakadtunk a csoporttól (6an), mert ők 11kor indultak minden nap várost nézni és fele annyit se láttak mint mi.

Holnap indulok haza, már nagyon várom!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

davos 2011.04.18. 12:37:09

Örülök, hogy sikeres volt az ázsiai utazásotok. Ezek után Tomi következő küldetése lehetne az is, hogy Afrikában egyenesítsék ki a haját! :D

LPista 2011.04.18. 18:03:18

Gondolom, Tomi a képeken még hajvágás előtt van... ? :) De lehet, hogy nem értek hozzá....

profiterol 2011.04.18. 18:57:30

Tényleg! Sikerült úgy összeválogatni a képeket, hogy mind még hajvágás előtt készült... De ez nem azt jelenti, hogy nem lett jó az új frizura:)