HTML

Erasmus félévünk

Kinga és Tomi webnaplója, ami családtagoknak, barátoknak és mindazoknak szól, akiket érdekel mi történik velünk. Öt hónap a napfényes Görögországban, Thessalonikiben, az Arisztotelész Egyetemen. A többi innen kiderül:)

Friss topikok

• davos: Ajjaj, én már előre félek a káposztás cvekedli ízű tortámtól. :D (2011.06.30. 22:27) Búcsúbuli, születésnapi buli és a záró akkord
  • SikiTomi: Bandi és Dávid nektek is köszönöm, ja és Dávid ne félj a Szamos marcipán eredetén én is elgondolko... (2011.06.29. 08:46) Újra Thessalonikiben
  • profiterol: Mi tavaly aludtunk a földvári strandon Tomival:)Balcsinál sem lehetetlen! (2011.06.27. 10:58) Samos, vége a nyaralásnak
  • davos: A gyönyörű fényképek látványával nem tudok betelni. Úgyhogy köszönöm szépen az újabb értékes bejeg... (2011.06.25. 00:49) Naxos, Syros
  • szanalmas22: sziasztok, sajnos, amit kerdezek nem tartozik az altalatok felvazolt temahoz. teljesen off, ahogy ... (2011.06.23. 18:41) Milos

Linkblog

Ma reggel érkeztünk vissza Athénból, 4 teljes napot és 3 éjszakát töltöttünk ott. Kezdjük az utazással. Éjszakai vonat kontra éjszakai busz: a döntés nem olyan egyszerű. A vonaton legalább senki nem dohányzott, és a lábunkat is ki tudtuk időnként nyújtani. Viszont végig égtek a lámpák és a hangosbemondó iszonyatos erővel szólalt meg kb. félóránként. De nálam még mindig a vonat nyert, tiszta volt, helyjegyes, és füstmentes. De mindenesetre időt és pénzt spóroltunk vele. Reggel becsekkoltunk a hostelba, ahol szerencsére beengedtek minket, pedig hivatalosan csak déltől lehetett volna elfoglalni a szobát. Néhány bakitól eltekintve elégedettek lehetünk, kedves volt a személyzet, tele volt diákokkal a hostel, sőt, még a spanyol ismerőseinkkel is összefutottunk. Kicsi a világ.

Az ott töltött négy napból, az első kettőt Athénban töltöttük, városnézéssel, sétálgatással, múzeumokkal. Athénról azt lehet mondani, hogy a turistanegyedeket leszámítva nagyon koszos, zsúfolt, és szervezetlen. A múzeumok összevissza voltak nyitva, volt olyan ahova be se jutottunk, mert 3kor bezárt. De a pillanat, amikor megláttuk a Parthenont, az olimpiai stadiont, és a számtalan történelmi emléket, minden mást feledtet.

A harmadik nap Delphoiba mentünk, a 3 óra oda és 3 óra vissza buszút igazán megérte. A jósdán és a különböző templomok romjain kívül a múzeumba is bejutottunk, habár az se úgy volt nyitva ahogy előtte mondták. Az egész napos bóklászás után mindhármunknak jólesett egy gyros.

Tegnap az egész napot Salamina szigetén töltöttük, ami a történelem órákról ismerős lehet, a salamisi csata helyszíneként. Egy árva turista nem volt rajtunk kívül, csak helyik horgászok. A gyönyörű idő (25 °C, napsütés) még a hideg víz ellenére is fürdésre késztetett, mindannyian pancsoltunk. Ez volt az első úszásunk a tengerben, reméljük még jó sok követi majd júniusban!

Holnap Zsófival bejárjuk Thessalonikit, amíg Tomi a délutáni vizsgájára készül (az előző folytatása). Nem tudunk sehova se menni a környéken, mert általános sztrájk lesz, a diákok, a tanárok, a közalkalmazottak... A buszok se fognak járni, reméljük azért menza lesz. Este pedig tartunk egy rövid előadást a BME-ről a leendő Erasmusosoknak. Köszönjük, hogy végigolvastatok:)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShunterAlhena 2011.05.10. 20:56:27

Hát LOL ez az az állandó sztrájk nálatok. Van "utca embere" jellegű ismerősötök? Hogy látja az ország gazdasági helyzetét és a megszorításokat? Innen kívülről bitang pusztulatosan fostosnak néz ki az egész és igen jó fejnek tartja magát az EU. (Valószínűleg az is.)

Amúgy Szalamisz for the win, most olvastam ki a Gates of Fire c. történelmi regényt, ami a thermopüléi csatáról szól - ennek az egész értelme az volt, hogy a perzsa hadsereget megállítsák, amíg a görög flotta Szalamisznál adott a pofájukra. Most azért már nyugodtabban néz ki :)

ShunterAlhena 2011.05.10. 20:58:41

Na tessék, elnéztem, a thermopüléivel egyidőben az artemisiumi tengeri csata volt, Szalamisz csak eggyel később jött. De ugyanabban a háborúban.

profiterol 2011.05.10. 21:05:44

Azt el is felejtettem írni, hogy sikeresen leejtettem Tomi fényképezőjét, úgyhogy nem éri meg javíttatni, úgyhogy a szülinapjára kapni fog egy újat! Persze jövő héten beszerezzük, hogy legyen mivel megörökíteni amiket látunk.

davos 2011.05.10. 21:23:39

Beismerem, hogy nem jártatok olyan végtelenül gagyi helyeken. :) Kívánok Nektek további kellemes időtöltést, Tominak pedig külön jó felkészülést a vizsgára!

NyusziKata 2011.05.11. 11:46:13

Remélem ezeket látva eszedbe jutottak a rajzórák a drága Bella Rózsa tanárnővel! :)