HTML

Erasmus félévünk

Kinga és Tomi webnaplója, ami családtagoknak, barátoknak és mindazoknak szól, akiket érdekel mi történik velünk. Öt hónap a napfényes Görögországban, Thessalonikiben, az Arisztotelész Egyetemen. A többi innen kiderül:)

Friss topikok

• davos: Ajjaj, én már előre félek a káposztás cvekedli ízű tortámtól. :D (2011.06.30. 22:27) Búcsúbuli, születésnapi buli és a záró akkord
  • SikiTomi: Bandi és Dávid nektek is köszönöm, ja és Dávid ne félj a Szamos marcipán eredetén én is elgondolko... (2011.06.29. 08:46) Újra Thessalonikiben
  • profiterol: Mi tavaly aludtunk a földvári strandon Tomival:)Balcsinál sem lehetetlen! (2011.06.27. 10:58) Samos, vége a nyaralásnak
  • davos: A gyönyörű fényképek látványával nem tudok betelni. Úgyhogy köszönöm szépen az újabb értékes bejeg... (2011.06.25. 00:49) Naxos, Syros
  • szanalmas22: sziasztok, sajnos, amit kerdezek nem tartozik az altalatok felvazolt temahoz. teljesen off, ahogy ... (2011.06.23. 18:41) Milos

Linkblog

Mivel Kinga tegnap este erősen köhögött, úgy döntöttem, hogy ma kihagyjuk a városnézést, és helyette itthon pihenünk. Meg is lett a hatása, estére Kinga többé-kevésbé meggyógyult, úgyhogy holnap be tudjuk pótolni mindazt, amire ma nem volt lehetőségünk.

Azért nem voltunk egész nap otthon, elmentünk vásárolni, valamint egy közeli menzára ebédelni meg vacsorázni (a vásárlás során ugyanis kiderült, hogy ha olcsón, de változatosan szeretnénk étkezni, akkor a menza a legjobb megoldás). Nagy örömömre végre ehettem halat!!! Így nézett ki:

Az élet apró örömei. Délelőtt találkoztunk egy 70 körüli görög úrral, aki ezen a fagyos (tehát 15 fok körüli) téli napon egy vajszínű szövet öltönyben sétált Thesszaloniki főútján, és aki némi görög nyelven folytatott beszélgetés után (ez részükről annyit jelentett, hogy köszöntünk, és amikor nagyon belelendült, elmondtuk neki, hogy nem tudunk görögül, mire ő angolra váltott) nem habozott megdicsérni Kingát szépségéért, és felhívni figyelmemet arra, hogy nagyon vigyázzak az efféle kincsre:) úgy látszik a görögök többsége nagyon közvetlen, ez meglepő, de persze kellemes tapasztalat volt számunkra:)

Végezetül annyit szeretnék még papírra vetni, hogy sikerült találnunk egy római katolikus templomot, és holnap este 7kor lesz a angol nyelvű mise.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LPista 2011.02.13. 15:07:14

"...egy közeli menzára ebédelni meg vacsorázni..."
Ez mit jelent? Milyen menza?
Valamint általában: Milyen árak vannak?

LPista 2011.02.13. 15:08:46

Utóirat: D.e. voltam a Bazilikában és néztem, nem vagytok-e ott... :)

profiterol 2011.02.13. 20:30:42

Minden egyetemnek van menzája. Hétköznap ingyen van. Hétvégén a mienk zárva, de van egy másik ahol ehetünk 4 euro/napért, amiben 2 fogásos ebéd és 2 fogásos vacsora van. Ma pl steak volt sültkrumplival, tegnap meg 4 féléből választhattunk. Többe kerülne magunkra főzni.
Misére mentünk ma, illetve próbáltunk, de nem 7kor hanem 6kor kezdődött, majd holnap bepótoljuk.

panda122 2011.02.13. 22:39:58

πω πω Tomi μου, kérnék egy "kis" "javítást " Te nem beszélsz ;; αλλα η Kinga μιλαει καλα, μονο, κατα την γνωμη μου φοβηθηκε να μιλησει :) ez biztos !!!

LPista 2011.02.14. 06:21:50

@panda122: "...speaks good, only in my opinion was afraid to speak"
Még szerencse, hogy gyengébbek (ÉN) kedvéért van az iGoogle translate... :)

Zoliapu 2011.02.14. 10:16:38

Tamás, fogadd meg az öreg úr tanácsát. Örülünk, hogy Kinga jobban van.Várjuk a további képeket.

SikiTomi 2011.02.14. 22:14:11

Andi igazad van, én valóban nem beszélek még görögül, de tényleg csak köszöntünk és elmondtuk, hogy nem tudok görögül, és azért ennyi még nekem is megy:) bár az utóbbit néha meg kell kérdeznem Kingától:D. Az öregúr tanácsát pedig megfogadom:)

(ma néhány diák bagózott a menzán. Szerintem a cigi nem megy a salátához, de úgy látszik itt tényleg mindent lehet..)

davos 2011.02.16. 00:00:27

Milyen érdekes! Görögországban kezdtek olyanok lenni, mint a japánok, hiszen ők szokták mindig lefényképezni az ételeket, amiket eléjük tálalnak. :) Már várom azokat a képeket, amiken a "tenyereteken fogtok tartani" különféle műemlékeket. :D